بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO)

سئو

از آنجا که بیشتر بازدیدکنندگان واقعی، وب سایت ها را از طریق موتورهای جستجو پیدا می‌کنند ، امروزه روش های قرار گرفتن در رتبه های اول یا به اصلاح قرار گرفتن در صفحه اول  موتورهای جستجو، به یک علم تبدیل شده است.

SEO در واقع مخفف Search engine optimization است . که به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد . بهینه سازی موتور جستجو فرآیند افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت است ، افزایش دیداری از یک وب سایت یا صفحه وب به کاربران یک موتور جستجوی وب است. جستجوگرها ممکن است چیزهای مختلفی را جستجو کنند، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدئو، جستجوی دانشگاهی، جستجوی اخبار .

بهینه سازی یک وب سایت ممکن است شامل ویرایش محتوای آن، اضافه کردن محتوا، اصلاح HTML و کدگذاری مرتبط با آن باشد تا ارتباط آن با کلمات کلیدی (Keyword) خاص افزایش یابد و برای جلوگیری از موانع فعالیت های نمایه سازی موتورهای جستجو مورد نیاز است. ارتقاء یک سایت برای افزایش تعداد لینک ها، و یا لینک های ورودی، یک تاکتیک SEO دیگر است. تا ماه مه سال ۲۰۱۵، جستجوی تلفن همراه از جستجوی دسکتاپ پیشی گرفت.

به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، سئو در نظر دارد دریابد که چگونه موتورهای جستجو کار می کنند، الگوریتم های برنامه ریزی شده کامپیوتر که رفتار موتور جستجو را تعیین می کند چگونه است ، چه افراد جستجو می کنند، اصطلاحات جستجو یا کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو، و چه موتورهای جستجو توسط مخاطبان ترجیح داده می شود. SEO به این دلیل انجام می شوند که یک وب سایت بازدید کننده بیشتری از موتور جستجو دریافت می کند که وب سایت های بالاتر در صفحه نتایج جستجو (SERP) رتبه بندی می شود.