صفحه لندینگ (Landing Page)

صفحات لندینگ

 

صفحه فرود (Landing Pageیک اصطلاح فنی در بازاریابی ورودی است که به صفحات یک وب سایت اشاره دارد که بازدیدکنندگان سایت از طریق این صفحه وارد سایت شما می‌شوند یا به اصطلاح دروازه ورود کاربر به سایت است . به طور خلاصه هدف از صفحات لندینگ دریافت ایمیل یا خرید می‌باشد .

صفحات فرود اغلب با رسانه های اجتماعی، کمپین های ایمیل یا کمپین های بازاریابی موتور جستجو مرتبط می شوند تا اثر بخشی تبلیغات را افزایش دهند. هدف کلی از طراحی این صفحات ، تبدیل بازدیدکنندگان سایت به خریدار، مشتری یا دنبال کننده سایت است . اگر هدف جذب مشتری برای کسب و کار باشد، صفحه فرود شامل بعضی روش هایی برای بازدید کننده می شود که با شرکت تماس بگیرند، معمولا یک شماره تلفن یا یک فرم پرس و جو. اگر هدف خرید است، صفحه اصلی معمولا شامل لینکی برای بازدید کننده است که  آنها را به یک سبد خرید یا صفحه محصولات هدایت می‌کند. با تجزیه و تحلیل فعالیت های بازدیدکنندگان از روش‌های موجود(Web Analytics) ، بازاریابان می توانند از نرخ کلیک( click-through rates ) و نرخ تبدیل   (conversion rate)برای تعیین موفقیت تبلیغات استفاده کنند.

یک صفحه فرود خوب بر روی یک جریان خاص متمرکز می‌شود ، مثلا کمپین ایمیلی که تبلیغ یک کتاب را می کند. در نتیجه صفحه فرود فقط افرادی را که (احتمالا) به این کتاب علاقه مند هستند، هدف قرار می دهند و در مورد موضوعی که مخاطبان شما غلاقه دارند مورد توجه قرار می گیرد، و در نهایت منجر به جذب درصد بالایی از بازدید کنندگان وب سایت شما می‌شود .

محبوب ترین صفحات فرود عبارتند از:

  • صفحاتی که به طور مستقیم توسط کاربران (بخش وبلاگ از وب سایت) قابل دسترسی است
  • صفحات مورد استفاده در تبلیغات (مثلا ایمیل ها، آگهی ها، رسانه های اجتماعی)
  • صفحات پیشنهاد شده توسط موتورهای جستجو