11 فاکتور برای ایجاد صفحه لندینگ عالی

Landing Page Factors

ممکن است وب سایت شما رتبه خوبی در گوگل داشته داشته باشد و افراد زیادی از آن بازدید کنند ، اما اگر بازدیدکنندگان در وب سایت شما  نمانند چه سودی  برای شما دارد ؟ در ادامه ما ۱۱ نکته عالی برای ایجاد صفحه فرود) خوب را بیان خواهیم کرد . برای اطلاعات بیشتر در مورد صفحه فرود یا لندینگ ، موارد استفاده و ویژگی‌های آن به مقاله ” صفحات لندیگ ” مراجعه کنید .

جستجو در اینترنت یک فرایند سرعتی‌ست : تمام کاری که کاربر باید انجام دهد این است که یک اصطلاح را در نوار جستجو وارد کند ، روی یکی از نتایج کلیک کند و بعد آن داوری شروع می‌شود . اگر نتایج جستجو جالب باشد ، در صفحه می مانند . اگر اینطور نباشد ، آنها به SERP ها  و به نتیجه جستجوی بعدی برمی گردند . فاصله شما با رقیبانتان تنها یک کلیک فاصله دارد ! به همین دلیل باید مطمئن شوید که صفحه فرود یا لندینگ واقعاً خوبی دارید .

اگر بازدید کنندگان شما در وب سایت شما نمانند ، ارتقاء وب سایت شما و دستیابی به رتبه های خوب ، میسر نخواهد بود . اگر آنها پس از کلیک بر روی وب سایت شما به بلافاصله به صفحه نتایج جستجو برگردند ، میزان بانس‌ریت ( Bounce Rate ) سایت شما بالا خواهید رفت .

علاوه بر اینکه به عوامل OnPage و OffPage اهمیت می‌دهید باید ببینید که چه محتوا و محصولاتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. یک صفحه فرود خوب ، کاربران را ترغیب می کند تا در آن وب سایت بمانند و وقت خود را سپری کنند ، با این هدف که در نهایت به صفحه خرید یا تماس مراجعه کنند  .

۱۱ نکته‌ای که در ادامه گفته می‌شود را در هنگام ایجاد صفحه لندینگ در نظر بگیرید ، نکات کامل نیستند ، اما این عوامل ثابت کرده اند که مهمترین تأثیرگذاری را بر روی نرخ تبدیل (Conversion Rate) داشته‌اند .

پ.ن

SERP  : مخفف   Search Engine Result Page یا همان صفحه نتایج می‌باشد . صفحه نتایج موتور های جستجو در هنگام جستجوی یک کلمه یا عبارت خاص که توسط کاربر در کادر جستجو وارد می‌شود . این کلمه یا عبارت با توجه به محتوای هر سایت متفاوت می باشد .
Bounce Rate : نرخ پرش یا همان درصد خروج ، در واقع به تعداد کاربرانی هستند که بدون مشاهده محتوبات صفحه دیگری از سایت شما ، آن را ترک می‌کنند . و در واقع معیاری برای سنجش میزان جذابیت وب‌سایت شماست . ضریب بازگشت یک فاکتور منفی درسئو محسوب می‌شود و بالا بودن آن عدد آن بیانگر ضعف شما در نحوه ارائه مطالب و طراحی سایتتان است.
Conversion Rate  : نرخ تبدیل در واقع درصدی از  بازدیدکنندگان وب‌سایت شما هستند که به خریدار یا مشتری شما تبدیل می‌شوند .